ImpacteAgenda
  • Imprimeix

La tendresa d’un triangle amorós de gent gran, vist per la fotògrafa Isadora Kosofsky

L’exposició “Senior Love Triangle”, amb imatges de la fotògrafa Isadora Kosofsky, és la proposta del festival de fotografia documental DOCfield Barcelona del 2018 que es presenta al Jardí del Palau Robert del 8 de novembre al 9 de desembre.

12/11/2018 09:11
Senior Love

Isadora Kosofsky documenta en l’exposició el conflicte amorós entre Jeanie, Will i Adina, tres persones grans que desafien les normes socioculturals que s’estableixen sobre la gent gran i viuen el seu conflicte amorós com un refugi contra la soledat que suposa envellir. Un treball que va portar a terme per la sensibilitat especial i per l’afecte de la fotògrafa envers la gent gran, i que va començar a prendre forma en patir el cop moral que li va suposar la pèrdua de la seva àvia.

Les fotografies certifiquen la capacitat i la sensibilitat de Kosofsky per captar els comportaments emocionals de la vellesa. Ella es va sumar a les rutines diàries de la Jeanie (82) Will (84) i Adina (90).

El festival DOCfield, que s’inaugura el 8 de novembre al Palau Robert, és una iniciativa col·lectiva de la ciutat que lidera la Fundació Photographic Social Vision i que reconeix el valor de la fotografia documental i el fotoperiodisme. DOCfield Barcelona celebra enguany la seva 6ª edició entorn del tema “Amor. Efectes de l’afecte”. El festival compta amb 7 exposicions oficials i 16 mostres en seus convidades, organitza visites guiades, projeccions i trobades amb autors, organitza la V edició del premi de maquetes de fotollibre i una jornada professional per a professionals de la comunicació i del tercer sector.

Isadora Kosofsky
Isadora Kosofsky (1993, USA) és una fotògrafa documentalista, fotoperiodista i cineasta que resideix a Los Angeles. Va començar a treballar als 14 anys amb una sèrie de fotografies sobre l’assistència als hospitals. Als 16 anys, va fer un reportatge amb joves a les presons de Romania. I ha continuat treballant en aquests temes, , amb un fotoperiodisme que suposa un enfocament immersiu i d’observació directa, dedicant energies i mesos a temes socials diversos.

Els seus reportatges fotogràfics han incidit en polítiques públiques, gràcies a una tasca de conscienciació que ha permès incrementar els pressupostos de programes socials destinats a les dones que estan a les presons o als fills de persones privades de llibertat.

Ha col·laborat en publicacions com ara The New York Times, TIME, New York Times Magazine, New Yorker, The Washington Post, The Guardian, GEO Alemanya, Paris Match, The London Sunday Times, Stern, Slate, entre d’altres, i ha portat a terme tasques docents a universitats i instituts.