ImpacteAgenda
  • Imprimeix

El Palau Robert acull l’exposició “Béjart fête Maurice” del Festival de Peralada

La fotògrafa de dansa Francette Levieux presenta un recull de fotografies inèdites, en col·laboració amb Richard Perrron, de la companyia suïssa Béjart Ballet Lausanne, que actua enguany al Festival de Peralada, en l’exposició “Béjart fête Maurice”. La mostra es pot visitar al Jardí del Palau Robert (Barcelona) del 13 de juny al 2 de juliol, i als Jardins del Castell (Peralada) del 6 de juliol al 18 d’agost.

09/06/2017 09:06
ExpoPeralada

Foto: Francetta Levieux

Bejart

El Festival de Peralada ha volgut, amb aquesta exposició, retre homenatge a la companyia Béjart Ballet Lausanne pel 30 aniversari de la seva formació com a companyia i pels deu anys de la mort del gran coreògraf Maurice Béjart i de la direcció artística de Gil Roman.

El Béjart Ballet Lausanne, companyia que manté viu el llegat del seu mestre, inaugurarà el 6 de juliol el Festival de Peralada amb l’espectacle creat per homenatjar el seu mestre Maurice Béjart, posant un cop més de manifest la seva passió per la dansa.

Francette Levieux, fotògrafa de dansa

Francette Levieux ha copsat l’emoció, la tècnica i el talent del Béjart Ballet Lausanne, amb qui va debutar a Avinyó el 1968 amb “Les Ballets du 20ème siècle de Maurice Béjart”, esdevenint un testimoni essencial de la seva història.

Tot i estar contractada durant anys com a fotògrafa oficial de l’Òpera de París, va restar sempre fidel a la companyia. Francette Levieux ha dedicat tota la vida a fotografiar la dansa i ha conegut els ballarins i els coreògrafs més importants d’aquest segle. Ha sabut copsar tots els moments de la dansa, les mirades, els gestos, els instants de fragilitat, però també les grans oscil·lacions en què el ballarí enalteix el seu art, i acumula milers d’imatges dipositades en arxius en blanc i negre. També ha publicat diverses obres sobre la dansa i ha participat en diverses exposicions.

Un viatge a través de l’obra
Maurice Béjart va desbordar creativitat durant tota la seva vida. Va depurar la dansa acadèmica per fer-la accessible a un públic més gran. Va popularitzar la dansa en exportar-la a llocs atípics, llocs sobredimensionats que van permetre confirmar que la dansa és un espectacle i que l’espectacle pot estar fet de dansa.Com a precursor, arriscava. I és que estava convençut que, si no ho feia, no hi hauria un futur.

Maurice Béjart va nomenar oficialment Gil Roman com el garant del seu repertori i li va demanar també que assumís la direcció artística de la seva companyia, el Béjart Ballet Lausanne, en el moment de la seva desaparició, que es va produir el novembre del 2007, ara fa deu anys.